IN PRISM 11 - Melonjak Paradigma Diri



Pada 4-6 Mac yang lalu, PERMANIS UM telah menganjurkan satu lagi program tahunannya iaitu Intellectual & Personality Of Inspirational Student Motivation, atau lebih dikenali sebagai IN-PRISM 11. Bertemakan motivasi diri, melonjak paradigma diri, IN PRISM 11 telah dijalankan di Gunung Datuk, Rembau dan pada kali ini, para pesertanya terdiri daripada para pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Sheikh Haji Mohd Said.



IN-PRISM PERMANIS @ Sinar Harian

Menurut Pengarahnya, Mohamad Faiz Bin Md Isa, Intelllectual & Personality Of Inspirational Student Motivation disusun berdasarkan objektif untuk memberi motivasi bercorak kepimpinan bertujuan untuk meningkatkan pencapaian diri serta sahsiah dan peribadi melalui aktiviti kem yang mencabar dari segenap aspek fizikal dan mental, perbincangan dalam kumpulan serta permainan bermodul.



Memandangkan keperibadian dan intellektual yang seimbang mampu menjana seorang pelajar yang berwawasan dan bermatlamat yang jitu. Jesteru, peserta akan didedahkan mengenai keperibadian yang tinggi serta akan dibimbing bagaimana memupuk semangat keyakinan diri yang tinggi agar dapat menongkah arus globalisasi yang sering kali dikaitkan dengan halangan dan cabaran.


Selain itu, peserta berpeluang mengambil kesempatan untuk mengeratkan hubungan sesama pelajar di samping berkenalan dengan barisan fasilitator serta mengambil sebanyak mana pengalaman dan pengajaran daripada mereka. Hal ini dilihat mampu memberi kesan yang positif dalam usaha menghasilkan kemajuan akademik yang cemerlang.


Secara tidak langsung, program ini juga dapat memberi peluang kepada ahli PERMANIS untuk menyumbang tenaga dan melatih sifat kepimpinan dan kemahiran berorganisasi.



IN-PRISM 11

Dalam Kenangan



ALBUM GAMBAR, by Haryanti

0 comments: