N Sembilan ke suku akhir.

Nasib 6 pasukan lain ditentu dalam perlawanan terakhir kumpulan Sabtu ini

JUARA bertahan, Negeri Sembilan mengesahkan tempat ke suku akhir, mengiringi Selangor yang mara minggu lalu, apabila bangkit daripada ketinggalan untuk menewaskan KL Plus 2-1 di Stadium MBPJ, malam tadi.

Namun identiti enam lagi pasukan ke suku akhir hanya akan diketahui Sabtu ini dengan finalis musim lalu, Kelantan, Terengganu, Pahang, Perak, Johor FC dan Perlis mencerahkan peluang selepas meraih kemenangan semalam.

Kelantan yang beraksi bersama Negeri Sembilan dalam Kumpulan A, turut mencerahkan peluangnya selepas menyentap harapan pesaing, PKNS apabila menewaskan pasukan Liga Perdana itu 4-0 menerusi jaringan Mohd Farisham Ismail pada minit ke-28, Akmal Rizal Rakhli (m-55), Mohd Badhri Md Radzi (m-78) dan penalti kapten, Indra Putra Mahayuddin (m-85) dalam perlawanan di Stadium Sultan Mohamad IV.

Di Stadium Cheras, Pahang merampas kedudukan sebagai pendahulu Kumpulan B apabila menundukkan Kuala Lumpur 1-0 menerusi jaringan Faizul Hussain pada minit ke-53 untuk menjadikan persaingan tiga penjuru perebutan dua tiket suku akhir bersama-sama Sabah dan Terengganu.

Terengganu turut mencerahkan peluang apabila menewaskan Sabah 3-0 dengan jaringan Abdul Manaf Mamat pada minit ke-34 dan 46 sebelum Wan Mohd Alif Wan Najmi memastikan gol ketiga (m68).

Dalam saingan Kumpulan C, Johor FC meraih tiga mata berharga dengan menundukkan Tentera 2-1 di Stadium JCorp, Pasir Gudang menerusi gol Amir Omar Khata (m-25) dan tandukan Mohd Izuan Jarudin (m-68) sebelum pelawat merapatkan jurang pada minit ke-72 menerusi tandukan V Saravanan.
Perak turut mencerahkan peluang mara dari kumpulan itu selepas jaringan tunggal Razali Umar Kandasamy pada minit ke-72 memastikan kemenangan ke atas Kedah 1-0 di Stadium Perak.

Perlis turut menyalakan api perjuangan selepas menundukkan T-Team 4-1 di Stadium Utara Kangar menerusi gol Mohd Faiz Sobri pada minit kelapan, disusuli rembatan Wan Khairul Faiz (m-12) dan sepakan penalti Azrul Ahmad (m-30).

Rosdi Talib merapatkan jaringan untuk T-Team (m-50) tetapi Perlis mengukuhkan kedudukan menerusi gol keempat Mohd Syazwan Zainol, enam minit kemudian.

Selangor mengekalkan rekod sempurna di gelanggang sendiri musim ini apabila membelasah Felda United 4-1 untuk menambah derita juara Liga Perdana itu yang terus gagal mengutip sebarang mata. B_Harian

0 comments: